TelefonE-mail

Wynajem biur

Wynajem poradyDoskonale wiemy, jak istotna dla każdej firmy jest nowoczesna powierzchnia biurowa. Każdego miesiąca w każdym większym mieście, swoją działalność otwierają setki różnorodnych firm. Zanim rozpoczną działalność, właściciele stoją przed wyzwaniem znalezienia biura dla swojego biznesu. Czym się kierują szukając lokalu? Przede wszystkim biorą pod uwagę lokalizację.

Biuro powinno być zlokalizowane w centrum miasta, w niewielkim oddaleniu od dworców i węzłów komunikacyjnych, by zarówno klienci, jak i pracownicy którzy dojeżdżają do biura komunikacją miejską, nie mieli żadnych problemów z dotarciem w wybraną lokalizację. Wynajem biur należy zatem rozpocząć od szczegółowej analizy adresów potencjalnych ofert. Dogodna lokalizacja stanowi niezaprzeczalny atut i może przyczynić się do rozwoju biznesu usytuowanego w takim miejscu.

Istotną zaletą budynku, w którym ma być zlokalizowane biuro, jest możliwość elastycznego kształtowania powierzchni lokalowej. Jeszcze innym aspektem są kwestie związane z bezpieczeństwem. Czasami stare budynki nie są w stanie zapewnić odpowiednich zabezpieczeń najemcom, których działalność tego wymaga, a oni nie mogą pozwolić sobie na ryzyko. Dlatego firmy szukają bezpiecznych rozwiązań w nowoczesnych biurowcach takich jak nasz MTM Hub.

Urządzając biuro w wynajmowanym budynku zwracamy uwagę, czy jest on wyposażony w odpowiednie media, czy każde z nich swobodnie będzie można dostosować do naszych potrzeb. Jeśli mamy jakieś specjalne wymagania, to należałoby je zgłosić administratorowi budynku, w którym znajduje się nasze biuro.

Przed decyzją o wynajmie biur należy dokładnie przeanalizować, jak duża powierzchnia będzie potrzebna danej firmie. Zależy ona głównie od wielkości firmy i ilości pracowników, którzy w niej pracują. Drugim bardzo ważnym czynnikiem wpływającym na dobór powierzchni biura są plany rozwoju przedsiębiorstwa na najbliższe lata. Warto jednocześnie pamiętać, że na wielkość zajmowanej powierzchni wpływ ma również sposób aranżacji wnętrza. Biura typu open-space są bardziej oszczędne, ale mają swoje ograniczenia, dlatego ostateczny wybór sposobu organizacji przestrzeni powinien nastąpić po konsultacjach z zarządem firmy i kierownikami poszczególnych działów. Badania potwierdzają, że pracownik we właściwie, ergonomicznie zaprojektowanym biurze funkcjonuje znacznie wydajniej. Odpowiednia akustyka ma duży wpływ na wyniki pracy i dobre samopoczucie pracowników. Ważnym czynnikiem w biurze jest właściwy wybór wentylacji, klimatyzacji i ogrzewania, a także tworzenie specjalnych przestrzeni takich jak strefy relaksu, cichej pracy, czy strefy pracy nieformalnej. Wszystkie te czynniki mają na celu zwiększenie efektywności pracy, a także lojalności pracowników.

Planujący wynajem powierzchni biurowej powinien określić ilość powierzchni użytkowej budynku biurowego przypadającą na jedną osobę (jedno stanowisko pracy). Wielkość powierzchni przypadającej na jednego pracownika zależy od pozycji danej osoby w strukturze firmy. Osoby z kadry kierowniczej mają indywidualne pomieszczenia o wskaźniku wyższym niż ich podwładni. Osoby z najwyższego szczebla kierownictwa pracują w gabinetach o wskaźniku 50 – 120 m2 na jedną osobę. Powierzchnia powinna więc być obliczona tak, by wszyscy w biurze czuli się dobrze i swobodnie.

Wynajem biur to proces dosyć złożony, gdzie wszystkie decyzje muszą być poparte odpowiednimi analizami ekonomicznymi i biznesowymi. Potencjalny najemca musi wziąć pod uwagę bardzo wiele czynników, aby nie być zmuszonym w krótkim czasie do ponownej przeprowadzki. Służymy profesjonalnym doradztwem w zakresie przygotowania analiz dotyczących naszych biur.

Blog